NĚMKA
Parní lokomotiva přezdívaná „Němka“ (řada 555.0 ČSD) patřila k nejpočetnějším těžkým nákladním strojům na československých kolejích po druhé světové válce. Původně byla vyráběna v Německu jako válečná lokomotiva řady BR 52, určená pro masovou a rychlou výrobu i v náročných podmínkách. Po válce zůstalo na našem území velké množství těchto strojů, které byly zařazeny k ČSD pod označením 555.0. Lokomotiva vynikala robustností, tažnou silou a schopností zvládat těžké nákladní vlaky na tratích s velkým stoupáním. Přestože šlo o původně „provizorní“ konstrukci, mnohé z nich u nás sloužily až do 70. let 20. století. |
Parní lokomotiva přezdívaná „Němka“ (řada 555.0 ČSD) patřila k nejpočetnějším těžkým nákladním strojům na československých kolejích po druhé světové válce. Původně byla vyráběna v Německu jako válečná lokomotiva řady BR 52, určená pro masovou a rychlou výrobu i v náročných podmínkách. Po válce zůstalo na našem území velké množství těchto strojů, které byly zařazeny k ČSD pod označením 555.0. Lokomotiva vynikala robustností, tažnou silou a schopností zvládat těžké nákladní vlaky na tratích s velkým stoupáním. Přestože šlo o původně „provizorní“ konstrukci, mnohé z nich u nás sloužily až do 70. let 20. století. |